Opgavebank
Her finder du alle opgaverne til lærervejledningens tre forslag til undervisningsforløb.
Opgaverne inddrager trinmål i dansk, natur/teknik og billedkunst efter 2. klasse og 4. klasse samt tre tværgående dimensioner: Den internationale, den praktisk/musiske og it-/medie-kompetencer. De nøjagtige trinmål kan du se i lærervejledningens beskrivelse af undervisningsforløbene. Se menupunkterne om forløb.
Under hver enkelt opgave kan du give dine egne ideer og erfaringer med denne opgave videre til andre lærere. Eller læse dine kollegers tips, hvis nogen har kommenteret på den. Vi opfordrer til kun at lægge korte og saglige tips om brugen af opgaven.
Opgaver til Dansk
Tag på opdagelse
Find ud af, hvad Zambia er for et land, på u-landskalender.dk.
Læs mereSanser og detaljer
Eleverne beskriver billleder med lyde, lugte, farver og detaljer.
Læs mereBegyndelse, midte og slutning
Alle historier har en begyndelse, midte og slutning. Eleverne laver selv en lille historie.
Læs mereFotohistorie om børneliv
Oplæg til, at eleverne selv laver en fotohistorie om børns liv i Zambia.
Læs mereFotohistorie om en rejse til Zambia
Oplæg til, at eleverne laver rejsereportager med billeder, lyd og tekst.
Læs mereOpgaver til Natur/teknik
Hvordan laver man ild?
Fem brandvarme opgaver om ildens egenskaber. Eleverne laver deres eget tegnekul.
Læs mereByg en landsby
Landsbyplanlægning i børnehøjde. Eleverne bygger en zambisk landsby af naturmaterialer.
Læs mereFotohistorie om dyrene i Zambia
Elevene tager med på en spændende safari og laver deres egen fotohistorie.
Læs mereOpgaver til tværfagligt forløb, børns medbestemmelse
Peter Myginds opgaveformuleringer
Opgavearket hører til det tværfaglige forløb om børns medbestemmelse.
Læs mereElevproduktioner
Opgavearket hører til det tværfaglige forløb om børns medbestemmelse.
Læs mereOpgaver, tværgående
Tag på opdagelse
Find ud af, hvad Zambia er for et land, på u-landskalender.dk.
Læs mere